Bonus na otvaranju i prava glazbems poslastica je i nastup poznatih jazz glazbenika – Zagreb Jazz Portrait.
O fotografu i glazbenicima više u nastavku.
Motivska konstanta većine fotografija Davora Hrvoja portreti su glazbenika jazz scene. Takva fotografska tema može se učiniti laka i dopadljiva. Scenografiju obično čine glazbenik/glazbenici, instrumenti, podloga lišena pomodnosti i dr. Kadrovi gotovo da nemaju kiča ili je on svjesno nametnut. No, upravo zbog svega navedenog puno je teži zadatak fotografijom razviti i prikazati posebnost svoje umjetničke estetike. Poput akorda u jazz-u, koji doprinose boji i raspoloženju djela, Davor je tu na svom terenu i uspješno gradi osobni umjetnički izraz. Na čemu ga temelji?
Davorovo dugogodišnje djelovanje na području jazz-a uronjeno je u vizualnu kulturu puno prije nego je ona postala nova profesionala praksa. Njegova ogromna produkcija na tom polju (emisije, intervjui, članci…) objedinjuje znanje o jazz-u, umjetnosti izvođenja, umjetnicima i njihovim životima, te potvrđuje davno znanu istinu „onaj tko zna više, više će i vidjeti“.
Baveći se glazbenom jazz estetikom i njegovom semiotikom, Davorovo iskustvo formira interdisciplinarni pristup temi te na taj način na fotografijama jazz glazenika gradi vlastiti umjetnički tuch. Njegove varijacije na temu imaju konstantu- umjesto tipične, ponekad i pretjerane jazz ekspresivnosti i životnosti izvođenja on radije bira redukciju. Davor tom redukcijom otkriva vlastitu tankočudnost duha.
Osobnost njegovog fotografsko- umjetničkog rukopisa ima sjecište stvaranja u kom je jazz izvođač uhvaćen u nekrivotvorenom trenutku glazbene koncentracije i Davor ga aparatom bilježi precizno i znalački. S druge strane, taj trenutak zabilježen na nastaloj fotografiji otkriva duboku iskustvenu razinu Davorovog posjedovnog znanja o svijetu jazz-a i njegovim akterima te otkriva Davora Hrvoja kao senzibilnog umjetnika čija radoznalost na tom polju uvijek istražuje i pronalazi nove puteve.
Njegova umjetnička odgovornost na gledaoca fotografije djeluje dvojako. Psihoanalitički precizno uhvaćen kadar objedinjuje stvaranje umjetnika- glazbenika i Davora kao profesionalca i umjetnika čiji duhovni rez ide u dubinu vlastitog habitusa. Na taj način nastalim fotografijama Davor nas informira i uvlači u svoj magični svijet jazz-a. Da takav profesionalno- umjetnički koncept ima svoju vrijednost i posebnost dokazuju brojne izložbe Davora Hrvoja.
Jadranka Hlupić Dujmušić
Davor Hrvoj
Umjetnički voditelj jazz projekata HDS-a / Artistic Director of HDS’s Jazz Projects
Urednik Hrvatskog jazz portala / Editor of Croatian Jazz Web Portal
Jazz novinar / Jazz journalist
Zagreb Jazz Portrait je jedan od najpostojanijih jazz sastava u novoj Hrvatskoj s dugim stažem istinskog bezkompromisnog rada i glazbenog izričaja. Osnovan je 1991. u Zagrebu. Na prvoj probi sudjelovali su bubnjar Jurica Uginović (tragično preminuo 1998.), saksafonist Saša Nestorović, kontrabasist Nenad Jura Vrandečić i gitarist Mario Igrec. Umjesto preminulog Jurice Ugrinovića 1998. kvartetu se pridružio Borna Šercar. Osim što je od tada zadržao istu postavu, sastav je ostao vjeran istom zvuku i koncepciji rada autorske hrvatske originalne jazz glazbe.
U 20 godina djelovanja Zagreb Jazz Portrait je ostvario 8 nosača zvuka od čega 5 kompakt diskova i nekoliko kompilacija, mnogo koncertnih i klupskih nastupa, kao i TV snimki, te radio emisija uživo. Kvartet izvodi standarde, ali i skladbe svih članova. Uspjeh je postigao upravo zahvaljujući prepoznatljivom originalnom glazbenom sadržaju. Uz stalne članove kao gosti povremeno sviraju pijanisti, te se s glasovirom kao petim glazbalom u sastavu, bitno se pojačala harmonijska slika sastava. Matija Dedić je sudjelovao u snimanjima dva nosača zvuka, a Hrvoje Galler na posljednjem CD-u “Hrvatska Jazz Trilogija”. Sastav ostvaruje važnu suradnju s ansamblom Acoustic Project kojeg čine članovi Zagrebačke filharmonije pod vodstvom aranžera i kontrabasiste Dubravka Palanovića, s kojim ostvaruje projekt “Klasika/jazz”.
Gitarist Mario Igrec rođen je 1959. u Zagrebu. Diplomirao je filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u Zagrebu dugi je niz godina radio kao profesor gitare i pročelnik Jazz odjela. Stalni je član sljedećih ansambala: Cubismo, Zagreb Jazz Portrait, Swing Again, Mario Igrec Jazz Project (Latin Jazz Project), Tro+Continuo, a do 2001. godine bio je članom i sastava Hot Club Zagreb. Povremeno je surađivao i s Big Bandom HRT-a, Orkestrom Hrvatske vojske, Folkestrom, Ninom Badrić, Elementalom, Davorom Radolfijem, Vannom, Jazzy Blefom, sastavom Cute i drugima. U posljednje dvije godine surađuje sa Zagrebačkom filharmonijom i Orkestrom HNK-a te Tamburaškim orkestrom HRT-a. Od nastupa izdvaja koncerte na jazz festivalima u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, BiH, Makedoniji i Jugoslaviji. Surađivao je i s eminentnim stranim glazbenicima. Godine 2000. dobio je nagradu HGU-a Status za najistaknutijeg instrumentalista u 1999. godini u kategoriji jazz, latin, fusion i etno. S grupom Cubismo u proteklom je razdoblju osvojio 20 diskografskih nagrada Porin, među kojima tri osobno – za aranžman te dvije za jazz kompoziciju.
Saša Nestorović najtrofejniji je dobitnik nagrade „Status“ u kategoriji alt, sopran i tenor saxofoni, do sad je tu nagradu primio 12 puta a kontrabasista Nenad Jura Vrandečić 3 puta osvojio je nagradu „Status“ u kategoriji najbolji kontrabasista.
Zadnji komentari