Tekst: Petra Kokeza

I ove godine u našoj školi obilježili smo Europski dan jezika.

Europski dan jezika obilježava i temelji se na inicijativi Vijeća Europe. Cilj akcijskog dana je vrjednovanje svih jezika i kultura kao i doprinos osoba koje posjeduju prednosti višejezičnosti, povećanju individualne višejezičnosti i motivaciji ljudi u Europi o doživotnom učenju jezika.  Srednja škola Bol od početka nastave sudjeluje u eTwinning projektu Greetings for the European day of languages. Dosad smo zahvaljujući 2 a i 3 a razredu razmijenili razglednice i snimili dva kratka videa na znakovnom jeziku. Razglednice koje smo primili možete pročitati na ulazu u novu zgradu. Hvala svima na trudu.

Videa na znakovnom jeziku pogledajte na kraju teksta. 

Više pogledajte i pročitajte u tekstu koji slijedi:

Najprije je nazočne pozdravila učenica 3.a razreda na finskom jeziku:

Hyvät ystävat
Tämä on meidan yhteinen hetkemme, näytetään yhdessä mihin pystymme ja valaistaan maailmaa tiedolla!
Tervetuloa

Što u prijevodu znači:

Dragi prijatelji
Ovo je naš zajednički trenutak. Pokažimo koliko možemo i osvijetlimo svijet znanjem!
Dobrodošli!

U našoj školi od stranih jezika učimo engleski, njemački i talijanski te latinski jezik. Učenica 3. a razreda i učenik 2. a razreda, su nam dočarali jedan od najljepših ljubavnih dijaloga ikad napisanih.

Radi se o slavnoj balkonskoj sceni iz tragedije Romeo i Julija Williama Shakespeare-a, engleskoga pjesnika i dramatičara koji je živio u 16.,a umro početkom 17. stoljeća i smatra se najvećim piscem na engleskom jeziku. Često se o njemu govori kao o engleskom nacionalnom pjesniku. Njegova preostala djela čini 38 drama i preko 150 pjesama. Njegove su drame prevedene na sve glavne živuće jezike i poznate engleske izreke dolaze iz njegovih drama. ( npr. This topic is Greek to me znači Ne razumijem ovu temu. )

Romeo i Julija je tragedija o zabranjenoj ljubavi dvoje mladih ljudi,pripadnika obitelji Montague i Capulet koje su zavađene toliko dugo da se nitko ne sjeća razloga te zavade,ali svejedno ustraju u njoj dok ih ne osvijesti smrt njihove djece.

Jedna zanimljivost vezana uz Shakespearea, koji je osnovao vlastito kazalište,je da su u njegovo vrijeme sve uloge u predstavi glumili muškarci,jer se gluma nije smatrala poslom za uzorne članice društva.

Nakon toga učenici 2. a razred izrecitirali su  pjesmu I’ve learned koju je napisala Maya Angelou, američka pjesnikinja, spisateljica, glumica i aktivistica za ljudska prava.

Kako je ljubav najveća pokretačka sila, tako su velika i djela koja je nadahnula, pa smo uživali u ljubavnim riječima koje vjerna Penelopa putem pisma šalje svome kralju i mužu Odiseju. Naša Penelopa je učenica 2. a razreda, koja nam je to pročitala na latinskom jeziku.

Nakon toga na red je došao talijanski jezik. Učenice 2. a razreda su nam gestama dočarale prezentaciju njihovih kolega iz razreda.

Na kraju uživali smo i u našem hrvatskom jeziku čiju su nam ljepotu  dočarali učenici 1. a, 2. a i 3. a razreda svojim buketićima i porukama. Učenica 4. a razreda nam je približila djelo   Rodu o jeziku.

U slobodno smo vrijeme navikli slušati i govoriti našu čakavicu, a danas smo imali čast čuti interpretaciju kajkavske pjesme zahvaljujući učeniku 1. b razreda koji dolazi iz tog kraja Hrvatske.

Također smo čuli i čakavicu u izvedbi učenice 4. a razreda, koja je s nama podijelila dvije kratke bolske priče.

Učenica 1. b razreda nam je pročitatala jednu pjesmu na štokavskom narječju, a učenica 4. a razreda  jednu pjesmu na njemačkom jeziku.