Čak 135 kilometara činit će Via Brattia, planinarsko-turistička staza oko otoka Brača koja će povezati gotovo čitav otok. Odličan novi turistički proizvod svakako će biti novi adut bračkog turizma.
Planinarsko-turistička staza povezat će 12 najatraktivnijih povijesnih lokacija i većinu pitoresknih mjesta ovog najvećeg srednjodalmatinskog otoka, a Via Brattia bit će izazov za rekreativce i planinare koji će na njoj skupljati pečate, ali i za prave pustolove u potrazi za novim doživljajem.
Staza će prolaziti središtima Supetra, Miraca, Sutivana, Bobovišća na moru, Ložišća, Milne, Murvice, Bola, Sumartina, Povalja, Pučišća, Postira, Škripa, uz župne crkve, stizat će do nekih od najlipših bračkih uvala (Farska, Rasotica, Lovrečina, Smrka, …), a očekuje se da staza bude aktivna od proljeća 2020.
Zanimljivo je i više nego pohvalno kako napokon imamo sinergiju na otoku Braču, pošto je Via Brattia projekt svih turističkih zajednica otoka Brača i TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Uz potporu svih jedinica lokalne samouprave otoka Brača i Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, ova „okobračka“ staza zajednički je projekt svih turističkih zajednica našeg otoka te općina Pučišća i Nerežišća. Izrada zemljovida je pri samom kraju, a poslove markiranja preuzelo je bračko Planinarsko društvo Profunda. Po završetku markacije i tiskanja karte, Brač će konačno dobiti dugo sanjanu, prekrasnu planinarsko-turističku stazu. Pokret, učenje i sadržajnost, novi su turistički trendovi koji putnike obogaćuju neprocjenjivim iskustvom, a sunce i more, samo su bonus u ovoj priči
istaknuo je Ive Cvitanić, direktor TZ grada Supetra, gdje počinje i završava Via Brattije.
Možda je ovo početak priče o brendiranju otoka Brača kao jedng turističkog brenda
Blago je reći kako je suludo da jedan otok Brač, ponavljam otok, ima sedam turističkih zajednica koje još pri tome međusobno ne surađuju, ( barem ne do sada ) svaka za sebe razvija „turističku destinaciju“ niti imamo zajednički turistički proizvod, a ponavljam još jednom pričamo o otoku Braču.
Također, Bol je simbol i trenutno najjači brend otok Brača, a kao i u slučaju Dubrovnika, upravo bi Bol morao iskoristiti svoju medijsku i financijsku moć, kako bi progurao narativ i dispenziramo turiste po cijelom otoku. Svakako će svaki gost koji dođe na otok Brač, jedan dan vidjeti i doživjeti i Bol. A tako mora biti i obrnuto. Zato je potrebno definirati jedan turistički brend, jednu digitalnu platformu na kojoj su zajednički turistički proizvodi cijelog otoka Brača. To a priori ne znači da moramo “ugasiti” svih 7 turističkih zajednica, to je stvar tržišne naravi na teret lokalnog gospodarstva, no sinergija, zajednički projekti, usklađenost itd… prema van mora biti kao jedan turistički brend. Možda je sazrelo vrijeme da napokon shvatimo da se moramo okrenuti na razvoj utemeljen kroz DMK koncept sukladno svim trendovima 21. stoljeća. Na europskom, čak i globalnom tržištu svi se borimo za istog turista, a rasti i razvijat će se upravo oni koji su proaktivni, kreativni, inovativni i najvažnije, oni koji se će se voditi tržišnim razvojem.
Otok Brač mora biti jedan turistički proizvod – jedan brend.
Ipak, najreprezentativnija litnja slika Brača je slika Zlatnog rata, možemo se složit da nije daleko ni od istog značaja za kompletnu Hrvatsku.
Kad strancu pokažeš sliku Zlatnog rata nekuda vani, ili neće znat di je ili odma zna da je bar Croatia, neki bolji će pogodit da je Brac, pa čak i Bol…
Bože oslobodi lokal patriotizma, ali uzmite koji drugi primjer… Kad god se vani vrti bilo kakav spot Hrvatske, slika rata je uvik u prve 3-4(, od 4).
Nije ni strano da se pri promoviranju i drugih destinacija u našoj regiji često nađe slika Zlatnog rata (ni rijedak primjer da kod apartmana po Makarskoj rivijeri često uleti Zlatni rat kao slika plaže, za naš otok ni potriba ni spominjat). Ne možemo se tu žalit, moraju judi prodat, isto ko i mi, zato ćemo dogodine na reklame apartmana morat dodat i slike Supetarskog tobogana, Milnarske vale, Sumartinskih i Selačkih plaži, Pučiške škole, Škripskega muzeja,… – Jedan brend.
Naravno, do sada je to bilo opcionalno.
Ako ćemo se krenut “kitit tuđim perjem”, možemo napisat i:
“Republika Hrvatska mora biti jedan turistički proizvod – jedan brend.”
Vjerojatno će kroz par godin doć direktiva da zapravo “EU mora bit…”
S druge strane, koliko još godina moramo čekat da nas ostatak “Bračkog brenda” sustigne, pa da možemo krenut zajedničkim snagama podizat taj “jedan brend”…
S treće strane, najvjerojatnije , mogli bi kroz misec dva dan, prekopirat istu stazu i stavit Start i Finish line u Bolu, pa i tu malo pobrat “tuđeg perja” ponovno izmislivši “toplu vodu” i naravno donapisat “Bol mora biti jedan turistički proizvod – jedan brend.”
Čestitke Ivi Cvitaniću na dosadašnjem i daljnjem radu, trebalo bi ga predložit za nagradu općine., Bol naravno.