Dragi naši iznajmljivači,
Pred koji dan zajedno smo prebrodili i Covid 19 opasnost i vjerujemo da ste i vi odmah bolje volje, čim se otvorio pristup otoku Braču. Doduše, svakodnevno nas sa svih strana zatrpavaju raznim predviđanjima turističke sezone i idejama, kao i mnoštvom informacija. Drago nam je da je Hrvatska izdvojena kao jedna od zdravstveno najsigurnijih destinacija. Zato se nadamo najboljem i trebamo raditi što god možemo kako bismo se pripremili za ovu sezonu.
Vjerujemo da ako svi zajedno krenemo planirati neke aktivnosti i zajedno se predstavljati na drugačiji način te ako pokažemo što sve možemo ponuditi, da ćemo uspjeti privući neke naše stalne vjerne goste, ali i neka nova lica.
Nadamo da ste u medijima i na društvenim mrežama vidjeli naš zajednički projekt Naše bolske priče i nadamo se da vam se svidio. Pripremali smo ga s puno dobre volje, a sad bismo željeli snimiti jedan zajednički filmić s iznajmljivačima pa pozivamo sve vas koji želite biti dio priče da nam se javite.
Isto tako vjerujemo da ste prepoznali priliku za komunikaciju s gostima putem društvenih mreža. Kao što znate većina turista prvo na društvenim mrežama potraži informacije o željenoj destinaciji. Važno je da i vi na društvenim mrežama komunicirate sa svojim pratiteljima, a i mi ćemo povremeno podijeliti neke vaše interesantne postove i poruke.
Ako želite dodati i nekoliko fotografija od prijašnjih godina to bi bilo odlično, neke gdje se vide vaši gosti kako guštaju, ili odlaze na plažu sa svim rekvizitima, ili navečer spremaju gradele ili piju vaše domaće vino iz vinograda koje su još vaši očevi obrađivali.
No zašto biste to radili? Zato što želimo predstaviti naše mjesto upravo kroz vas, koji ovdje živite i koji jedini možete ispričati autentične priče našeg kraja. I bit će sjajno kad stignu turisti i prepoznaju vaš smještaj ili vašu dodatnu ponudu.
Eto to je naš cilj, vi ste ti koji stvarate priče, koji živite našu tradiciju i s ponosom ju predstavljate našim gostima, na koncu vi ste ti zahvaljujući kojima gosti odlaze puni utisaka, koje s veseljem dijele svojim prijateljima diljem svijeta.
U prilogu dodajemo dva dokumenta, jedan sa prijedlozima aktivnosti a drugi je potvrda o boravku gosta u vašem objektu.
Jeste nam se spremni pridružiti? Čekamo vas, a za sve dodatne informacije javite se u ured Turističke zajednice na e-mail: [email protected] ili [email protected]
Hvala vam unaprijed i nadamo se vašem što većem odazivu.
Turistička zajednica općine Bol
Ovdje možete preuzeti ogledni primjerak potvrde o boravku gosta u vašem smještaju.
Prijedlozi aktivnosti za privatne iznajmljivače
1. PRISUTNOST NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Uključivanje u grupe u kojima su i ostali iznajmljivači koji razmjenjuju iskustva i mišljenja
Na FB: Udruga Glas poduzetnika, Savjetnik za putovanja – Travel Advisor
Grupa na FB – razgovor iznajmljivača i njihova praksa
2. NEKOLIKO SMJERNICA KAKO PRIVUĆI GOSTE
Sada je najvažnije da gosti i dalje razmišljaju o našoj destinaciji, da i dalje žele doći, da nas ne zaborave. Potrebno je razmisliti kome se želimo obratiti (tko nam zapravo može doći?) Tko su oni na koje ovo ne utječe i koji će biti u mogućnosti putovati i kako će se razlikovati od onih ciljanih gostiju od prošle godine
Tko će od gostiju imati letove za Hrvatsku, tj. razmisliti tko će nam moći dolaziti avionom ili automobilom…
Zato je jako važno biti digitalno vidljiv gostima, ali je bitno direktno ne prodavati već nuditi sadržaj i iskustvo – odnosno ponuditi informaciju o tome što gosti kad vam dođu mogu sve raditi – kupit će doživljaj, a ne plažu i sunce.
Više gostiju u ovom trenutku mijenja datum nego što ih otkazuje rezervaciju. Ukoliko imate direktne goste ponudite im drugi termin iduće godine ili im napravite voucher. Istraživanje je pokazalo kako je 34% gostiju promijenilo datum, a 27% ih planira promijeniti datum – dakle, ne otkazuju rezervacije.
Zašto gosti otkazuju i odgađaju rezervacije? Uglavnom zbog brige o zdravlju – njih 38%, a gotovo 40% zbog restrikcija i granica (na koje oni sami ne mogu utjecati). Na vama je da im objasnite što ćete sve poduzeti kako biste im osigurali maksimalnu zdravstvenu sigurnost.
Čak 97% gostiju navodi kako bi se osjećali sigurnima putovati u vlastitoj zemlji (domaća putovanja), tako da će ove godine naglasak biti na domaćim gostima.
89% gostiju bi tijekom šest mjeseci nakon covida putovalo u inozemstvo, a pola (48%) bi pričekalo tri mjeseca. Ovaj podatak znači da su gosti, u usporedbi sa domaćim putovanjima oprezniji, ali ipak žele putovati nakon pandemije.
82% gostiju jedva čeka putovati nakon pandemije. Zbog restrikcija, karantene, samoizolacije, ljudi jedva čekaju putovanja kako bi se riješili stresa i osjećali se slobodno. Najviše gostiju želi na prvom sljedećem putovanju želi odmor i uživanje te novo iskustvo s obitelji i prijateljima.
Mnoga istraživanja pokazuju da su mladi gosti i avanturisti najvjerojatniji „prvi“ turisti jer se manje boje rizika i više putuju. Svakako treba dodati i financijski bolje stojeće goste, jer oni i inače više putuju i naučeni su na rizike.
Ljudi kažu da nakon pandemije žele putovati u neke bliže destinacije, u koje mogu stići automobilom ili avionom (najdulje 3 – 4 sata leta).
Ono što je važno naglasiti je i da navode da im je važnija vrijednost za novac, a ne manja cijena! Uvijek će biti onih koji zbog situacije očekuju nižu cijenu, no razmislite što biste dodatno mogli ponuditi svojim gostima. Je li to vožnja brodiće, neki roštilj kod kuće, neki izlet ili slično. To će im sigurno biti zanimljivo.
Još nekoliko savjeta
Pri komunikaciji sa svojim gostima, bilo putem društvenih mreža, web stanica ili usmenim/pisanim putem važni su fleksibilni uvjeti otkazivanja rezervacija. Time im pokazujete da ste spremni prilagoditi se aktualnoj situaciji. Pritom je važno istaknuti sigurnost i maksimalno praćenje i primjenu potrebnih epidemioloških mjera.
Neki od oglašivača smještaja savjetuju svojim iznajmljivačima da ostave apartmane prazne do 72 sata nakon izlaska gosta kako bi stigli dezinficirati prostorije i tako se osigurali da gost ne «pokupi» infekciju u njihovom kućanstvu.
Kako prvi privući gosta i pri tome ne spuštati cijenu smještaja?
Cijena smještaja
Mnogi će na ovo pitanje sa sigurnošću reći kako je cijena ključna i da, cijena igra važnu ulogu, ali nije presudna. Turiste dijelimo u skupine prema navikama u potrošnji – od milenijalaca koji putuju često, a troše manje od svojih roditelja, koji su putovali rjeđe i trošili više, do turista kojima je itekako važna kvaliteta smještajne ponude i koji su spremni platiti tu kvalitetu.
Ako je kvaliteta ono što nudimo, moramo znati tu kvalitetu prezentirati na pravi način kako bismo privukli goste koji će je cijeniti. Oglase kod kojih je cijena na upit turisti najčešće zaobilaze. Oglas mora pružiti što više konkretnih važnih informacija o smještaju, a cijena je jedna od tih informacija. Zadržavanje te informacije gostu ne ulijeva povjerenje na prvi pogled.
Naslovna fotografija
Naslovna fotografija je ona koja je izlistana u katalogu smještajnih objekata na stranicama na kojima se oglašavamo (thumbnail fotografija). Ona je mamac koji će privući gosta da otvori naš oglas. Znanstvenici s MIT-a tvrde kako ljudski mozak 3 puta brže procesuira fotografiju, nego jednu jedinu riječ. Zato naslovna fotografija mora biti jednostavna sa što manje detalja.
Ona poziva na daljnje istraživanje naše ponude. “Želim vidjeti što se iza ove fotografije krije i što se tu još nudi”, to je emocija koju mora pobuditi naslovnica našeg objekta. Ako imate terasu s fantastičnim pogledom, neka to bude vaša naslovnica. Pripazite da se na fotografiji vidi da je snimak s terase, fantastični pogledi s razglednice ne bude povjerenje jer fotografija može biti bilo otkud iz destinacije.
Nemojte stavljati kolaž fotografija koje su pojedinačno presitne da bi se nešto na njima uočilo i zadržalo pažnju gosta. Fotografije na kojima ima ljudi, automobila ili životinja također ne, neka naslovnica radije bude namješten stol koji poziva da sjednete za njega ili prazna ležaljka u vrtu koja čeka svog gosta i asocira na opuštanje. Ne fotografijama destinacije, jer gost želi vidjeti smještajni objekt, a prizore destinacije je u većini slučajeva već proučio.
Naziv oglasa (smještaja)
Iako se naziv objekta ne čini toliko važnim, ne smijemo zaboraviti da je to ono prvo što potencijalni gost vidi. Dugački nazivi tjeraju goste od našeg oglasa, kao i hvalisavi nazivi, npr. “Best Stay Holiday House Ružica”. Najbolji naziv je onaj koji pruža informaciju – prije svega o kakvom se smještaju radi – apartman, soba, vila, kuća za odmor i drugo. Samo ime objekta neka bude jednostavno i lako pamtljivo, po mogućnosti neko koje opisuje našu ponudu.
Profesionalne fotografije
Kad turist klikne na naš thumbnail, prvo sljedeće što gleda su ostale fotografije našeg objekta. Najvažnijih je prvih 5 fotografija i najbolji oglasi su oni koji u tih 5 fotografija prikažu važne prostorije objekta (okućnica, dnevni boravak, soba, terasa, kupaonica i ne nužno tim redoslijedom).
Fotografije smještaja moraju biti snimljene u visokoj rezoluciji i uz poštivanje osnovnih pravila fotografiranja. To znači da ne dolaze u obzir mutne i nakrivljene fotografije, zrnate, presvijetle i pretamne fotografije. Mobitele ostavite u džepu, snimajte fotografije sami ako vjerujete da ste dorasli zadatku, ali ako imalo sumnjate u svoje fotografske sposobnosti, posao prepustite profesionalcu kako biste svoj objekt prezentirali na najbolji mogući način.
Dojam udobnosti
Zaboravimo klasično poimanje udobnosti s hrpom jastučića i udobnih fotelja. Gosta, što se udobnosti tiče, zanima oprema apartmana, kao i blizina sadržaja zbog kojih stiže u našu destinaciju. Navest ćemo u oglasu točne i konkretne podatke o svemu što se u apartmanu nalazi, uslugama koje nudimo, udaljenostima do javnih usluga i atrakcija unutar destinacije.
Udobnost gostu osiguravaju i informacije koje ćemo mu pružiti, a koje su mu potrebne za opušten boravak u našem objektu i destinaciji, bez puno razmišljanja i briga.
Fotografijama ćemo istaknuti mjesta za opuštanje koja smo uredili za goste, bilo da se radi o kutu s ležaljkom u vrtu ili zajedničkim prostorijama za druženje.
Opis objekta
Kako napisati kvalitetan opis smještajnog objekta sigurno vam je poznato, dovoljno je nekoliko rečenica, koje će ukratko prenijeti atmosferu, koju želimo dočarati gostu. Važno je da opis objekta opisuje objekt, a ne destinaciju – ako pišemo o destinaciji, neka to bude udaljenost objekta od znamenitosti i atrakcija ili neka druga veza između naše ponude smještaja i mjesta.
Recenzije
Istraživanje pokazuje da čak 95% gostiju čita recenzije i na temelju njih odlučuje o smještaju. Zato je iznimno važno doista se posvetiti svakom gostu i učiniti mu boravak nezaboravnim, jer u tom slučaju uvijek ga možete zamoliti da napiše recenziju na Trip Advisoru.
Kalendar raspoloživosti
Kao što je već navedeno, oglas sa što više konkretnih informacija donosi upite. Ažurirajte kalendar raspoloživosti redovito, kako gost ne bi gubio vrijeme na slanje upita ako mu slobodni termini ne odgovaraju. Ažuriranje kalendara korisno je i vama, jer tako ne morate odgovarati na upite za zauzete termine te izbjegavate mogućnost dvostrukih rezervacija.
Ostvarivanje vlastitog bookinga
Kako bi potencijalni gosti mogli što jednostavnije do vas bilo bi jako važno ugraditi booking sustav u vašu web stranicu. Na taj način ćete imati prednost pred iznajmljivačima koji rade preko agencije koja doista nema vremena posvetiti im se individualno i nikad neće istaknuti kako bi trebalo vaše benefite.
Vlastita lista gostiju
Vjerujemo da vodite svoju listu gostiju. Sad je pravo vrijeme da ih kontaktirate, bez obzira jesu li kod vas napravili rezervaciju ili ne. Samo podsjetnik na ljetovanje će im donijeti pozitivan osjećaj, a postoji velika vjerojatnost da vas se pri planiranju odmora i sjete i preporuče vas i drugima. Opet je na cijeni najbliža preporuka, bilo osobno, ili putem društvenih mreža. To je sada izjednačeno. Zato moramo imati nešto (profil, content) što gosti mogu međusobno dijeliti (sherati).
Sve nedoumice oko čistoće, lokacije, pristupa plaži, broju zaraženih u zemlji, potrebnim propusnicama i dodatnim pravilima možemo samo točno mi prenijeti gostu. A još je važnije, kod samog boravka, tu smo da sve prođe glatko i da se i na naše zadovoljstvo i na zadovoljstvo gosta svi osjećaju sigurno i kao kod kuće.
Dodatne pogodnosti – iznimno važna stavka
Dodatne pogodnosti su ono što nudimo uz smještaj, a ne naplaćujemo dodatno. To može biti mogućnost posuđivanje bicikla, dječji krevetić, korištenje zajedničkih prostora i roštilja, ležaljka, ručnika za plažu itd.
Isto tako lijepo bi bilo pripremiti gostu pri dolasku košaru svježeg voća u sobi, male zalogajčiće ili bocu domaćeg vina. Isto tako možete ga dočekati s domaćom rakijom i nazdraviti njegovom odmoru uz poruku da mu stojite na raspolaganju. Već pri komunikaciji možete saznati što voli i koji su mu afiniteti, pa ako uživa u alkoholnim okusima možete mu pripremiti i malu bočicu npr domaće rakije. Osim što će vrlo vjerojatno vaš poklon osvanuti na društvenim mrežama što vam je itekako dobra reklama i ostali će zapamtiti vašu ljubaznost. Još ako dodate i lijepu poruku kako mu želite ugodan boravak u vašoj kući uz obilje uspomena možete očekivati veliki osmijeh. Isto tako pri odlasku bi goste sigurno veselila neka sitnica, nije važno je li to mala bočica domaćeg pekmeza, nekoliko rajčica lijepo zapakiranih ili neki domaći kolač u maloj kutijici važan je utisak koji ćete ostaviti na gosta kao i vaša želja da se ponovno vrati.
Ako gost dolazi s kućnim ljubimcem bilo bi lijepo pripremiti zdjelicu za vodu i malenu vrećicu keksića ili neke druge poslastice za životinju – vama to nije veliki trošak a gostu će biti jako drago i tako ćete dobiti dodatne bodove.
Dodatne pogodnosti nisu sadržaji u destinaciji koji postoje neovisno o vama.
Predstavite se
Gdje god je to moguće i oglasom predviđeno, napišite nekoliko riječi o sebi. Osim Imena i prezimena vašim će potencijalnim gostima sigurno biti drago saznati da volite loviti ribu, da se razumijete u samoniklo bilje, da ste sjajna kuharica i da poznajete domaću kuhinju, da se bavite slikanjem ili nešto slično. Važno je svakako navesti i kojim se stranim jezicima služite. Taj osobni trenutak je vrlo vrijedan za izgradnju odnosa povjerenja kojeg gradimo s potencijalnim gostom.
Psihologija gosta i psihološki okidači
Koliko ste puta čuli “Čim vidim čovjeka, znam kakav je”?. Neki su ljudi talentirani psiholozi pa prirodno prepoznaju i psihološke okidače.
Za početak je dovoljno obratiti pažnju na psihološke okidače, koji bi mogli dovesti do većeg broja rezervacija našeg smještaja:
- Ukazivanje potencijalnim gostima što bi mogli propustiti ako ne rezerviraju kod nas (važno spomenuti dodanu vrijednost o kojoj smo ranije govorili – izleti, vožnja biciklima po biciklističkim stazama na cijelom otoku…)
- Dobro je napomenuti da već imate dosta rezervacija i da je veliki interes i da mu možete pričuvati rezervaciju samo do tog i tog dana….
- Važno je pokazati gostima koliko nam vrijede i izraziti zahvalnost zbog njihovog interesa i mogućeg dolaska u naše mjesto.
- Stvaranje prijateljskog odnosa s gostom razgovorom o nekim afinitetima, hobijima ili drugim interesima.
Zadnji komentari