Tekst: Goran Rihelj | Izvor: HRTurizam.hr

Profili značajnijih emitivnih tržišta pružaju niz informacija relevantnih za razumijevanje odlika turističkog prometa istih, uz kontekst šireg kruga pokazatelja iz domene političkog uređenja, gospodarstva, socio-demografskih parametara i dr.

Profili tržišta obuhvaćaju informacije s tržišta: Australije, Austrije, Belgije, Češke, Francuske, Italije, Japana, Južne Koreje, Kine, Mađarske, Nizozemske, NJemačke, Poljske, Rusije, SAD i Kanade, Skandinavije, Slovačke, Slovenije, Španjolske, Švicarske, Velike Britanije i UAE.

Dobro proučite sve informacije kako bi što bolje upoznali turiste iz spomenutih zemalja i kako bi što kvalitetnije planirati i oglašavali turističke pakete za određenu ciljnu skupinu turista.

PRILOG: Profili emitivnih tržišta 2019

Njemačka glavno emitivno tržište u 2019. godini

Prošle godine rast u broju dolazaka i noćenja zabilježen je s dalekih tržišta Kine, SAD-a i Kanade te Ukrajine, Španjolske, Austrije, BiH-a, Francuske, Italije, Mađarske, Njemačke, Rusije, Slovenije, Slovačke, Švicarske, UK-a te s domaćeg tržišta. Tržišta koja su zabilježila rast u dolascima uz blagi pad broja noćenja su Belgija, Danska, Finska i Poljska.

Pad u dolascima uz rast noćenja u 2019. godini bili su s tržišta Južne Koreja, dok tržišta koja su ostvarila pad u noćenjima i dolascima su tržišta Češka, Japan, Nizozemska, Norveška i Švedska.

U ukupnom prometu 2019. (noćenja) dominira tržište Njemačke, a potom slijede domaće tržište, Slovenija i Austrija.

Raspored praznika na emitivnim tržištima u 2020. godini

Dobra sezona uvijek počinje dobrom pripremom, a da bi se što bolje pripremili, donosimo vam popis praznika i blagdana na emitivnim tržištima u 2020. godini.

Svi turistički djelatnici Hrvatske neosporno će se suglasiti kako je ključ daljnjeg „turističkog uspjeha“ naše zemlje, bilo da govorimo o produžetku sezone ili povećanju prosječne zarade od turizma, adekvatno ulaganje u razvitak turističke infrastrukture, sadržaja i ponude, s ciljem optimizacije odnosa „vrijednosti za novac“ koja je, sukladno svim istraživanjima, presudna za odabir destinacije, tj. daljnje pozitivne preporuke zadovoljnih gostiju ističu iz Hrvatske turističke zajednice.

U takvom kontekstu, jednu od osnovnih mjera poboljšanja svih „turističkih pokazatelja“ zasigurno predstavlja rast prometa u mjesecima pred i posezone, gdje promidžba može odigrati značajnu ulogu, no još veći pomaci mogu biti postignuti ukoliko je „opća promidžba“ popraćena adekvatnim ponudama konkretnih, cjenovno atraktivnih programa. „Kako bismo poslovnim subjektima u turizmu pomogli u planiranju takvih posebnih ponuda, koje je moguće ponuditi partnerima na tržištima (organizatorima putovanja i agentima), ali i individualnim klijentima, izrađen je kalendar državnih praznika/blagdana/školskih praznika za 24 značajnija tržišta za koja je moguće pripremiti programe prilagođene razdoblju u kojem postoji potencijal za putovanja u inozemstvo„ ističu iz HTZ-a te dodaju kako je praksa vezivanja blagdana i vikenda uobičajena u većini zemalja Europe, dok je ciljna skupina obitelji s djecom osobito motivirana putovati u razdobljima školskih praznika.

Kalendar je sačinjen u formi Excel „radne knjige“ – početna „radna mapa“ donosi zbirni grafički prikaz blagdana i praznika na svim obrađenim tržištima, naredna „radna mapa“ donosi legendu, tj. pojašnjenje zbirnog grafičkog prikaza, dok naredne „radne mape“ donose detaljnu razradu za svako od tržišta.

PRILOG: Raspored praznika na emitivnim tržištima u 2020. godini

A kako znamo da su domaći turisti tj. domaća potrošnja izrazito važna, pogotovo kada pričamo o kontinentalnom turizmu, svakako kako su produženi vikendi idealni upravo za kratka putovanja i upoznavanje Hrvatske. Hrvati su poznati po spajanju praznika s produženim vikendom, pitanje je samo gdje će provesti svoj produženi vikend. Ispričajte im priču da ga provedu kod vas.

Također, ove godine kreće kampanja Tjedan odmora vrijedan te se uvode Cro kartice, kojima je cilj što više aktivirati domaće stanovništvo za putovanja po Lijepoj našoj.